Tuesday 4 November 2008

..................................

hur många ggr har jag sagt att jag älskar hösten. 1000ggr minst. men jag kanske inte gör det.
kanske är det det faktum att jag knappt har något jobb, eller att jag får reda på om jag har något jobb alls om ca 17 timmar, eller att jag sagt upp min lägenhet för att jag är uttråkad och pank. för att mitt kärleksliv är icke existerande, eller för att jag helt enkelt behöver skratta lite. eller kanske är det bara höstmörkret. Men jag är inte glad, det va länge sen jag inte va glad. visst har jag varit leden, men det har alltid funnits en anledning, en person, en händelse. nu är allt bara tomt. jag är inte glad. jag vill vara glad. jag kräver inte att vara lycklig. men jag är(oftast) en bra person. jag förtjänar att vara glad.
Jag vet inte varför jag skriver det här. men jag tror att nån kanske läser det. det va länge sen jag skrev så jag tror inte att nån längre kollar om jag skriver.
Men det finns inget som är så svårt att säga till nån som "jag är inte glad". så ifall jag verkar konstig eller avlägsen så är det därför. Jag är trött, trött på att vara stark och duktig. jag vill att nånting bara ska gå bra för att det gör det. jag är trött och inte glad.

No comments: